Відключення контролю каталізатора

Ми проводимо видалення каталізаторів з адаптацією роботи лямбда-зондів для будь-якої моделі. Машина після цієї процедури працює коректно без помилок. Якщо Ви вже видалили каталізатор без вирішення питання задніх лямбда-зондів, і машина стала витрачати більше палива і дратує постійної помилкою Check Engine, звертайтесь до Нас і забудете проблему.Під програмним видаленням лямбда-зондів розуміється перевід автомобіля на режим роботи без каталізатора. При цьому в загальному випадку зберігається необхідність збереження всіх лямбда-зондів в робочому стані.

Ознаки несправності каталізатора:

— про те, що каталізатор скоро вийде з ладу, в першу чергу свідчить зниження потужності мотора: погіршується розгінна динаміка, знижується максимальна швидкість, з часом утруднюється пуск двигуна. Закоксовиваніє каталізатора на ранній стадії можна і не помітити. Просто водієві для компенсації втрати потужності доводиться інтенсивніше натискати на педаль газу. У цій стадії вихлоп іноді набуває різкий отруйний запах сірководню, що якраз і свідчить про проблеми з каталізатором, в якому порушуються хімічні процеси розкладання відпрацьованих газів. Каталізатори виходять з ладу в основному з двох причин: або коли через порушення правил експлуатації відбувається оплавлення керамічної серцевини або стільники забиваються сажею, або коли внаслідок тривалої експлуатації в ньому руйнуються каталітичний шар або сама кераміка.

Термін служби каталізатора при правильній експлуатації (використання якісних нафтопродуктів) становить 60-150 тис. Км пробігу автомобіля, після чого рекомендується його заміна, що цілком природно. Каталізатор фільтрує вихлопні гази, а фільтри, як відомо, треба міняти.Однак його працездатність багато в чому залежить від справної роботи систем запалення і живлення, а також від якості бензину. Внутрішні деталі каталізатора можуть бути зроблені з кераміки або металу. Керамічні каталізатори більш дешеві і тому більш поширені. Однак керамічний каталізатор досить крихкий і боїться механічний впливів

Металевий каталізатор в цьому відношенні більш надійний. Але все ж яка б не була внутрішня структура каталізаторів, всі вони виходять з ладу через наступних причин: етілірованний або просто неякісний бензин; масло або охолоджуюча рідина, яка потрапляє в камеру згоряння і відповідно в каталізатор; довга робота двигуна на холостому ходу; переобогащенная паливна суміш, викликана неполадками в системі живлення двигуна. Каталізатор здатний нормально працювати тільки з двигуном, обладнаним електронним запалюванням і системою впорскування з мікропроцесорним управлінням.

“Каталізатор зменшує потужність мотора”

— це не зовсім так. Справний каталізатор, хоча і має загальну площу поверхні сот близько 20 тис. Кв. м, жодним чином не перешкоджає проходженню вихлопних газів і практично не знижує потужності двигуна. А ось несправний (оплавлений, зруйнований) або забитий сажею каталізатор дійсно знижує прохідність вихлопних газів, в результаті чого автомобіль починає втрачати потужність. Усередині несправного каталізатора температура може зрости настільки, що кераміка оплавляється і повністю перекриває шлях вихлопних газів. Природно, нічого доброго це двигуну не обіцяє. Тому рекомендована заміна каталізатора через 100 000 км незалежно від його працездатності.

Як взаємопов’язані каталізатор і лямбда-зонд?

— для нормальної роботи каталізатора потрібно забезпечити постійне оптимальне співвідношення повітря і палива в робочій суміші, що надходить в камеру згоряння. 14.7 частини повітря і 1 частина палива – саме такий склад забезпечує максимальне згоряння паливно-повітряної суміші, а лямбда-зонд призначений саме для того, щоб підтримувати цю пропорцію. Залежно від вмісту кисню у вихлопі датчик видає відповідну напругу, і блок управління коригує склад суміші шляхом зміни кількості палива, що подається в циліндри. Зазвичай датчик стоїть перед каталізатором і вимірює вміст кисню в газах саме перед ним. Тобто наявність або відсутність каталізатора ніяк не впливає на сигнали, які дає лямбда-зонд, на них впливає тільки кількість кисню. Інша справа, коли стоять два кисневих датчика, один – до, а інший – після каталізатора. На підставі сигналів від другого датчика відбувається додаткова коригування складу суміші, а вміст кисню після проходження газів через каталізатор, звичайно ж, змінюється, і ось тоді його відсутність може негативно позначитися на процесі утворення паливно-повітряної суміші.

Чи можна відключати лямбда-зонд?

— після заміни каталізатора на пламегаситель наявність лямбда-зонда як деталі, що забезпечує в числі іншого якісну роботу каталізатора, стає важливим. Тому часто виникає питання: чи можна експлуатувати автомобіль зовсім без лямбда-зонда? Тут одного рішення для всіх немає. Найбільш просто і правильно це завдання вирішується в тому випадку, якщо у даного автомобіля передбачена можливість перепрограмування блоку управління на режим роботи без каталізатора, як, наприклад, у більшості BMW.

У цьому випадку після видалення каталізатора змінюється програма врядування та лямбда-зонд просто знімається. У деяких марок автомобілів перепрограмування неможливо, і, якщо несправність датчика сильно впливає на роботу мотора, тоді виходу немає – повинен стояти справний датчик. Також у багатьох автомобілів несправність або відсутність лямбда-зонда практично не позначається ні на динаміці, ні на витраті палива.

Back to top