Відключення клапана EGR

Система рециркуляції відпрацьованих газів (EGR)

Почнемо з того, що повітря який ми “спалюємо” в ДВС складається не тільки з кисню. Найбільше в атмосфері азоту, який на Землі перебуває здебільшого у вільному стані. В атмосфері його зміст за обсягом 78%, за масою 75,5%. Зважаючи на свою значній інертності азот при звичайних умовах реагує тільки з літієм. Так як ДВС це окремий випадок теплового двигуна, то для того щоб мати максимальний ККД температуру і тиск, при яких спалюють вуглеводні (ДТ в нашому випадку), намагаються зробити якомога вище, єдиним обмеженням є тільки “теплова” міцність. Але тут виникає проблема – азот. Як було сказано вище азот – це інертний газ, але при високій температурі (більше 2300 К) і тиску він окислюється, причому чим вище концентрація кисню, тим більше вийдуть оксидів азоту

Система рециркуляції відпрацьованих газів (EGR)

— призначена для зниження у відпрацьованих газах оксидів азоту за рахунок повернення частини відпрацьованих газів у впускний колектор. Повернення частини відпрацьованих газів у впускний колектор дозволяє знизити кількість кисню в паливо-повітряної суміші і, тим самим, зменшити утворення оксидів азоту. Однак, це викликає падіння ефективної потужності двигуна. Видалення EGR в дизельних двигунах вважає допустимим велика кількість людей, включаючи екологів. Видалення системи EGR призводить до збільшеного рівня NOx, проте вуглеводневі виділення, викиди макрочасток (сажа), чадного і вуглекислого газів істотно зменшуються. Крім того, видалення EGR призводить до збільшення економії палива. Вихлопної газ, повторно поданий назад в циліндри, додає в двигун викликають знос забруднювачі (сажу і смоли) і швидше окисляє моторне масло, що негативно позначається на ресурсі двигуна.

Ми бачимо сенс відключення системи EGR після пробігів 100т. км, або після виходу його з ладу на ранніх пробігах. Саме на великих пробігах повертаються у впускний колектор продукти горіння мають підвищеним вмістом різного роду брудних домішок. Перемішуючись з картерів газами, ця суміш налипає товстим шаром смоли на клапана двигуна, на клапан EGR та впускний колектор. Пропускне перетин впускного колектора сильно зменшується, а це вже падіння потужності двигуна. Очистити впускний колектор і клапана можна без розбору двигуна, що ми виконуємо і настійно рекомендуємо робити раз на 60т. км пробігу. Помилки по системі EGR здатні перевести машину в аварійний режим в самий невідповідний момент, як звичайно. Тому відключення системи EGR підвищує надійність двигуна.

Back to top